Je možné, aby nám rozumělo 10 měsíční dítě ?
V Mones jsme zažily chvíli, kdy se čas i přítomné děti zastavily.
Sedíme na zemi v kruhu deseti maminek. Okolo nás se batolí různě staré děti do tří let.
Okolo nás se povalují dětské lahvičky, tašky, hračky. Já mám vedle sebe mobil. Povídáme si s maminkami o sporech dětí na hřišti.
Pomalu se ke mně blíží Anežka. Leze po čtyřech a vypadá jak malý Buddha s tmavými, hustými, kudrnatými vlasy. Přitahuje ji můj mobil.
Nakloním se doleva až k zemi, lehce položím ruku na mobil a s pohledem do velkých, kulatých očí prohlásím: „To je můj mobil.“
Znáte hru na „štronzo“? Tak to se teď mezi mnou a Anežkou stalo.
Její maminka natáhne ruku po chrastítku a užuž jí ho chce nabídnout. Dobře se známe, pochopí znamení a svůj pohyb zastaví.
Mezitím Anežka upřela oči na mobil, ze kterého jsem dala ruku pryč. Vůbec se nehýbe. Tvoříme takový malý trojúhelník já, Anežka, mobil, se stranami cca 50 cm 😊. Jsem stále v předklonu a čekám, až se na mne znovu podívá.
Nevím, kolikrát se tak stalo. Podívá se na mne a zpět na mobil. Nakonec se pomalu pohne a… otáčí se směrem k mámě a začne si to šupajdit k ní.
Všechny vydechneme. Některé oči jsou vlhké. Byla to chvíle, která trvala přibližně TŘI MINUTY.
Dítě v 10 měsících není třeba podceňovat. Chápe a cítí, co je třeba. Bez vysvětlování a alternativních nabídek. Touží po SÍLE NAŠEHO PŘESVĚDČENÍ, PO BEZČASOVOSTI A JEDNODUCHOSTI.
PŘIJĎTE NA UKÁZKU LEKCE HRAJEME SI MONTESSORI S POHYBEM.
najdete nás na LETNÉ, v HOSTIVAŘI, na PETŘINÁCH