Strašák – školka

Než šel syn do školky vše, co na něj působilo, bylo mnou přefiltrováno. Od porodu byl prakticky mou součástí. Byla jsem u všech jeho aha. Nástup do školky byla chvíle, kdy na něj začal mít vliv někdo další.

Je to krok, který přijde a my maminky se s tím musíme poprat.

Jsou pravidla, doporučení, jak připravit dítě na tuto velkou změnu. Hledejte a najdete.

Doporučení, že máme zvládnout vlastní emoce, se mi jeví jako základní.

Není pro nás samozřejmost, aby dítě bylo bez nás. Jak se na to máme připravit? Co potřebujeme, abychom to vnitřně zvládly? Je to podobné jako s emocí.

Přiznáme si, že se bojíme, aby nám je někdo „nepokazil“ 🙂 . Zhluboka dýcháme a hledáme pevný bod v prostoru, opakujeme si větu „Je to jen na xy hodin. Jsem silná a dám to. Věřím, jim.“

Za deset let mé praxe se objevují jako nejdůležitější 4 podmínky, které mohou pomoci překlenout první emotivní dobu.

1. podmínka je důvěra,

kterou máte k člověku, kterému svěřujete své dítě. Já začala se synem dojíždět z Prahy do Jablonce. V pondělí tam a v pátek zpět 😊. Vím, je to krkolomné, ale situace už byla taková. Důvěra v paní ředitelku a zároveň učitelku byla obrovská.

2. podmínkou je volba prostředí,

které bude mít na dítě každodenní vliv. Naše školka měla tradici a sídlo ve vile se zahradou u lesa. Její prostory byly naplněné mnohaletou péčí a vyzařovaly smysluplnost všeho ve všem.

3. podmínkou je pedagogický směr,

který má vliv na práci učitelek, jejich přístup k dětem. Já tehdy volila montessori. Za deset let se objevilo mnoho dalších možností a variant a případná jejich kombinace se mi jeví jako dobrá volba.

Tyto 3 podmínky mi pomohly. Vypadají možná snadno možná utopisticky, ale fungují.

1. podmínku

je dobré řešit s tatínkem. Jeho nadhled a racionální přístup je v tomto ohledu velmi žádoucí. Pravděpodobně nám maminkám nebude dost dobrý nikdo.

2. a 3. podmínka

souvisí s našimi životními hodnotami a někdy i finančními možnostmi. Především soukromých školek je veliké množství a zaplatit jednomu a více dětem školné je velký závazek.

Jak postupovat při  výběru školky?

Můj recept:

Maminka vybírá pedagogický směr, který pokládá za nejvhodnější, aby dítě ovlivňovalo.

Společně, ale z praxe častěji maminka, vybere několik konkrétních možností (soustředí se na konkrétní osoby, které s dětmi budou, na prostor a jeho vybavení s akceptací potřeb svého dítěte, na ochotu školky umožnit observaci)

Tatínek osobně navštíví a potvrdí konkrétní volbu.

Po deseti letech, kdy syn ze školky a školy postoupil na osmileté gymnázium, jsem si jistá jen tím, že v každém okamžiku jsem dělala, jak jsem nejlépe uměla v duchu těchto třech podmínek.

4. podmínka je důvěra v sebe sama

ta přichází časem se zkušenostmi. Je o našich instinktech, rozumu a vytváření bezpečného domácího prostoru, ve kterém má dítě podporu.

S nástupem dítěte do „školky“ i my nastupujeme do další fáze našeho mámování. Věřím, že najdete nejen tu správnou volbu slov, ale i tiché mlčení, kdy nasloucháme srdcem. Nikdo jiný vám vysvědčení nedá než vy samy a vaše dítě.

PŘIJĎTE NA UKÁZKU LEKCE HRAJEME SI MONTESSORI  S  POHYBEM.

najdete nás  na LETNÉ, v HOSTIVAŘI, na PETŘINÁCH

  • 1
    Zajímá vás montessori filozofie?
    Vše co děláme souvisí právě s ní.
  • 2
    Máte dítě ve věku 4 měsíců až 3 let?
    Nabízíme propracovaný komplexní systém vedených aktivit pro rozvoj celého těla.
  • 3
    Hledáte privátní přístup v malé skupině?
    Lekce jsou pro maximálně 4 děti podobného věku ve vaší přítomnosti.